Sunday, January 18, 2009

DAERAH RANAU MEMERLUKAN LEBIH 500 JUTA UNTUK MEMPERBAIKI DAN MEMBINA JALAN RAYA –YB DATUK SIRANGAN GUBAT


Info Gambar

DE En.Gilbert Ahmad Chua memberikan taklimat kepada YB Datuk Siringan Gubat Perkembangan Perlaksanaan RMK9 Bagi Daerah Ranau.Turut Kelihatan En.Jemes Ingguru Dan En.Jhon Baranting Pegawai Perhubungan Parlimen.

RANAU- Ahli Parlimen Ranau telah mengadakan kunjungan hormat ke pejabat Jabatan Kerja Raya (JKR) Ranau untuk mendapatkan laporan perkembangan perlaksaan RMK-9 yang yang telah dilaksanakan selama ini yang mana masih mempunyi tempoh berakhir 2 tahun lagi untuk dilaksanakan.

Beliau yang telah diberi taklimat oleh DE En.Gilbert Ahmad Chua difahamkan bahawa Daerah Ranau memerlukan satu dana yang besar untuk membina dan memperbaiki jalan raya di kawasan Daerah Ranau dan memerlukan suntikan dana dari kerajaan pusat.

Dalam lawatan tersebut YB Datuk Siringan meminta JKR Daerah Ranau mengenalpasti senarai-senarai jalan yang belum dimasukkan ke dalam RMK9 dan akan berusaha untuk membawa senarai tersebut ke pihak JKR Negeri untuk dibincangkan dan terus dibentangkan kepada Kerajaan Pusat.

Ahli Parlimen Ranau juga akan berusaha untuk memohon peruntukan kecemasan dari kerjaan secepat mungkin kerana banyak jalan raya di daerah ini yang memerlukan peruntukan segera,kerana banyak jalan-jalan yang rosak dan runtuh akibat hujan dan cuaca yang tidak baik sepanjang awal tahun ini.

Syam Roger

No comments: