Thursday, May 28, 2009

“ KERAJAAN BN PERIHATIN DENGAN KEPERLUAN RAKYAT ”– SIRNGAN GUBAT


Datuk Siringan Merasmikan Jambatan Gantung Baru Kg.Bunakon

RANAU- “ Kerajaan BN Nasional amat perihatin dan tahu keperluan rakyat, tidak kira dari segi pembangunan infranstruktur mahupun soal kebajikan rakyat ”.Demikianlah gesaan Ahli Parlimen Ranau YB Datuk Siringan Gubat semasa merasmikan Jambatan Gantung sepanjang 80 Meter yang merentasi sungai liwagu dan bekalan paip air graviti di Kg.Bunakon,Ranau.

Beliau juga menggesa kepada rakyat terutama penduduk Kg.Bunakon supaya berterima kasih kepada Kerajaan BN kerana terus memberikan projek pembangunan walaupun dalam keadaan ekonomi dunia yang masih lagi tidak menentu.Perkara ini jelas menunjukkan kerajaan yang ada sekarang stabil dan memenuhi inspirasi keperluan rakyat.

Kerajaan BN nasional juga tidak lupa memberikan bantuan kebajikan kepada seluruh lapisan rakyat yang memerlukan bukan sahaja meliputi golongan warga emas, OKU, Ibu tunggal,rumah usang serta banyak lagi dan melibatkan wang jutaan ringgit bagi menjamin kesejetrahan rakyat agar terus mengacapi arus pembangunan.

Datuk Siringan juga menggesa kepada seluruh penduduk Kg.Bunakon agar terus berusaha meningkatkan taraf pendidikan anak-anak mereka agar tidak terabai dan juga mendapat kemahiran yang lebih baik agar genarasi yang akan datang akan dapat bersaing dengan bangsa lain dan dapat menjadi pemimpin yang baik.


Kerajaan mempunyi perancangan yang baik untuk memenuhi keperluan rakyat, rakyat harus bersabar dan tidak lupa menumpukan usaha meningkatkan sosio ekonomi keluarga.Kerajaan telahpun merancang dan Kg.Bunakon juga tersenarai dalam kelompok untuk mendapat bekalan letrik daripada SESB.Cuma rakyat perlu sabar dan terus menyokong kerajaan BN yang ada sekarang ini.

Datuk Siringan juga menggesa kepada golongan petani agar menumpukan 2 sektor utama pertanian iaitu komoditi tanaman getah dan kelapa sawit.Beliau menggesa kepada petani agar tidak lupa untuk terus mengusahakan tanah yang terbiar disamping berjuang untuk mendapatkan pembangunana daripada kerajaan.Beliau yakin dan percaya kerajaan amat mengabil berat soal kenaikan harga komoditi getah dan kelapa sawit ini.
YB Datuk siringan Gubat juga menegaskan bahawa slogan PM “1Malaysia,rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan” akan terus membawa kebaikan kepada seluruh lapisan masyarakat terutama penduduk di kawasan pedalaman kerana projek yang telah dirancang telah pun dilaksanakan melebihi 50 peratus akan akan terus dilaksanakan peringkat demi peringkat.


Syam Roger

1 comment:

Pemuda UMNO Ranau said...

YB yang berdedikasi & berjiwa rakyat